fredag 24. januar 2014

Jeg tenkte jeg fikk blogge litt i dag.
Har jo blitt et år eldre siden sist! Hey! Happy bursdag til meg!

Mine kreative ferdigheter blir i disse dager brukt på skriving, ploting, drodling, drafting, research, lese, skrive og lete.
Alle detaljer skal sjekkes opp.
Jeg skriver noe jeg håper kan bli en serieroman. Det har, av en eller annen grunn, alltid vært drømmen min. Jeg vil mye heller det enn å skrive noe dønn seriøst, hyperdypt. Det har vel med interessen å gjøre.
Helt siden jeg leste Sagaen om Isfolket i min spede ungdom, har jeg vært så begeistret for sjangeren, og da jeg fant "Arvesynd" av Anne Lise Boge en gang i ungdomstiden, da var jeg solgt. Etter det har jeg alltid hatt en serie jeg leser på. Det har kanskje ikke blitt over seg mange, men noen har det jo blitt, med Storgardsfolk, Morshjertet, Livets lenker og Årringer er de fire seriene jeg jobber med nå. Det er jo bare så spennende å ta del i dette livet fra så langt tilbake i tid. For selv om det er oppdiktet, så var det jo slik det var. Intriger, maktmisbruk, kjærlighet, klasseskiller. Det er vel omtrent som i våre dager… Om kanskje på en litt annen måte.

Frem til nå har jeg brukt tid på å lese historie fra tidsrommet jeg ønsker å skrive om.
I tillegg har jeg også funnet frem bilder som kan illustrere menneskene jeg skriver om for meg selv. Jeg liker å kunne se for meg menneskene jeg skriver om, og da er det greit å ha bilder av mennesker som ca ser ut som jeg har forestilt meg.

Da gjenstår det for meg å ønske deg en god helg!

cYa!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar