torsdag 20. februar 2014

Kreatyra finner seg sjæl

Den siste tiden har jeg brukt til å finne ut av hva jeg vil i livet.
Jeg har jo alltid visst at jeg ville bli forfatter, så det var vel egentlig bare for å få det bekreftet for meg selv tror jeg.
Men det jeg gjorde, var rett og slett at jeg tok en liten brainstorm for meg selv.

Har du også lyst på en ny start på ett eller flere områder i livet?

Slik gjorde jeg det:


Jeg satte av noen timer til meg selv, og sendte gubben på dør.
Deretter fant jeg frem et par flasker med noe godt å drikke, noen store ark og fargestifter, penner, sprittusj, washitape og en notatbok.
Jeg begynte med å skrive under overskriften "Mine drømmer".
Deretter skrev jeg ned alt jeg kom på som var viktig for meg i livet. Det var alt fra hva jeg vil "bli når jeg blir stor", til hva som er viktig for meg, slik som familiedrømmen om å en gang bli mor, til noe så konkret som kaffe og gode venner. Dette ble første arket. Det fungerte som en kladd for det videre arbeidet.

Ark nr to ble et ark fullt med stikkord som betyr noe for meg. Her hadde jeg ark nr 1 som et godt utgangspunkt. Jeg skrev ned ord som Kaffe, Latter, Leve, Lese, Skrive, Historie osv.. Dette arket pyntet jeg med farger og tegninger. Brukte også noen stempler for å få litt ekstra liv i det.

Ark tre ble en "Mine Drømmer" på nytt, men denne gang har jeg klart å koke drømmene mine ned til seks punkter. Forfatter, Reikisalong og Håndtverksproduksjon står som mine "jobbdrømmer", og i tillegg har jeg lagt til tre private drømmer, som ikke omhandler jobb.

Ark nr fire ble en ukeplan, hvor jeg har satt opp tidspunkter for når jeg skal skrive, eller altså kontortiden min. Dette har jeg gjordt som en avtale med meg selv. Har satt opp 4 timer skriving hver ukedag, to timer på lørdag, og gjennomlesning på søndag. Det synes jeg var en realistisk plan som jeg føler jeg kan klare å følge.

Det siste arket ble en dagsplan.
Her har jeg satt opp alt fra frokost og dusjing, til meditasjon og selvutvikling, samt tid til sosialisering og  moro.

Jeg føler at dette arbeidet var viktig for meg, for å komme i gang med mitt forfatterliv.

I tillegg har jeg også forpliktet meg til minst 20 min fysisk aktivitet hver dag, samt posting av en daglig affirmasjon på twitter. Dette er for å tvinge meg selv til å gjøre positive ting som fører noe godt med seg for meg.

Jeg skal også ha jevnlige oppdateringer her på bloggen. Kreative innlegg, hverdagslige innlegg, eller kanskje et bilde eller to de dagene det trengs.


Hvis dere har lyst til å følge med meg videre, kan dere også følge meg som @Bococco på Twitter, eller som Kreatyra på instagram.


Twi twi til neste gang! :)


1 kommentar:

  1. En ny blogg å følge. Selv om jeg blir litt fraværende fremover:) Klem til deg min venn.

    SvarSlett