fredag 21. februar 2014

Sokker og mennesker

Dagens affirmasjon fra meg:
#affirmasjon
Livet mitt er fylt med mennesker og hendelser som gjør meg glad.

Jeg satt og lette igjennom undertøyskruven min i dag, som forøvrig skulle hatt realt godt av en solid opprydning, og tok meg i å sammenligne sokker med oss mennesker. Ikke sant.. Mange treffer mennesker de klikker med. Som om man har levd sammen med dette mennesket tidligere. Jeg tenker slik som det jeg vil kalle tvillingsjeler eller sjelevenner. Uansett om man tror på slikt eller ikke, da, så kan vi vel alle være enige i at det av og til skjer at man treffer mennesker som man har mer til felles med, og som man bare har lyst til å tilbringe masse tid sammen med. Uansett om det er Den Rette, eller om det er en person man bare ønsker inderlig å bli bedre kjent med som venner. Så kan man kalle det interessante personer eller tvillingsjeler. Det har ingen betydning.
I alle fall så var det dette med sokker.. Du vet det du også, at sokker stort sett selges i par, sant? Og det er jo heller ingen hemmelighet at disse sokkene har en tendens til å skilles, for kanskje aldri å se hverandre igjen. Det er jo slik med oss mennesker også.

Når jeg gikk på folkehøgskolen, og også høgskolen, så traff jeg mennesker som jeg kanskje aldri treffer igjen. Men for det ene året, eller for den stunden vi gikk sammen, så var vi hverandres nærmeste. Vi var uadskillelige. Erteris, radarpar. Så er skolen over, og alle flytter hvert til sitt. Også skilles vi. Som sokkepar. Noen er borte for godt. Noen ser vi på avstand, på den andre siden av undertøyskurven, eller kanskje i en annen kurv.

Oki.. Dette ble hakket mer trist enn jeg hadde planer om. Ble litt revet med ser jeg..

ANYWAYS...

Jeg ville bare innom for å ønske dere en god fredag!
Og for å friste dere med dette bildet i fra mitt instagram (Kreatyra):




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar