fredag 7. mars 2014

Goodiebag-Minialbum

Jeg merker jeg er litt spent, men også litt stolt, over å kunne vise frem det nyeste prosjektet mitt.

Kreative Verden utfordringsblogg har en utfordring som ba oss om å bruke tekstil.

Det er lenge siden jeg har laget et minialbum, så nå tenkte jeg at jeg skulle benytte meg av anledningen.
Denne gang ble det et annerledes minialbum. Et pose-minialbum som jeg etter beste evne har forsøkt å få til å se ut som en veske eller goodiebag.


Her kommer mitt bidrag, fyllt til randen med osteklut og en bit av en gammel duk.

Det blé masse bildet denne gang, for jeg hadde lyst til å vise dere hvordan den ble seende ut inni også.

 Jeg limte sammen seks papirposer, som jeg etterpå kuttet så det ble en mindre størrelse enn det var til å begynne med


Permene har jeg dekket med stivere papp, som jeg etterpå kledde med bassil, for så å legge på et lag til med mønsterark. Alt jeg har brukt har jeg hatt liggende en god stund, så jeg har mistet oversikten over hvor jeg har kjøpt det, men det meste er fra Ebay.  


Sløyfene på siden er fra Wild Orchid Crafts.


Her er vesken fra siden. Jeg fant ingen fornuftig måte å dekke til disse uten å ødelegge for muligheten til å bla i den. 
Jeg har festet en liten klype på hanken, slik at albumet skal kunne lukkes. Det ble et innholdsrikt album, så det spriker litt.


Sidene har jeg dekket med et nydelig mønsterark, som er samme serien som mønsterarket på forsiden. 
Jeg laget lommer med å klippe ut fra et av de mønsterarkene jeg har hatt liggende lengst, som jeg har vært livredd for å klippe i, fordi det var så nydelig, med fuglebur, sommerfugler og blomster. Jeg har festet lommene med dobbelsidig scotch tape. 

I alle lommene har jeg puttet små tags. I de store lommene ligger hjerter.


I de små lommene ligger minitags.


Alle tags had fått bånd eller osteklut på seg, som gjør at vesken ser ut som hvilken som helst annen dameveske; fylt til randen.




På den siste siden har jeg også puttet på to klyper. Egentlig for å forsterke albumet, men det gjør det også mulig å kunne feste småting til det, hvis man ønsker å bruke albumet som en minnebok.

I tillegg til disse lommene, har albumet selvfølgelig også rikelig med lommer i mellom sidene, i og med at det er et posealbum. Så her er det rom for mange bilder, journaling og småminner, slik som billetter og andre ting. 






På hanken har jeg også festet noen ekstra småbånd. 
Baksiden er dekorert med osteklut og et nydelig utklipp.


Jeg håper at dere liker dette albumet like godt som jeg gjør. 

Legg gjerne igjen en kommentar! Det er så koselig :)

Vi høres!


cYa!

1 kommentar:

  1. Kjempe fint minialbum! med flotte detaljer.
    Tusen takk for at du deltar i Kreative Verden sin utfordring.
    DT Vibekke

    SvarSlett