fredag 28. mars 2014

Slik går no dagan

Den siste uken har jeg vært på farten.
Først var vi en langhelg i Oslo på jobb. Vi er med å hjelper til på en frimerkeauksjon to ganger i året. Veldig koselig og litt spesielt. Vi samler ikke, så det er bare for å hjelpe til. Men det er gøy å være med på noe som man vanligvis ikke gjør. Det skjerper inspirasjons-sansene, og kreativiteten får en boost. Det trengs av og til.
Vi kom hjem på søndag, og på mandag pakket jeg bilen og reiste opp til Rendalen, der jeg kommer fra. Mamma har akkurat hatt en operasjon i høyre hånd, så hun går med gips, og får ikke gjort alt hun gjerne skulle gjort. Da tenkte jeg å bidra litt for henne. Hatt fine dager der oppe. Selvfølgelig en stor inspirasjon i og med at jeg holder på å skrive på min første romanserie, og skriver om Rendalen.
Kom hjem i går. Godt å være hjemme igjen. Ble en pizza, en episode med Charmed, som er en av mine favoritter, og så rett i seng. Tengel, en av kattene våre, er blitt så avhengig av meg, så han sover på armen om natta. Det er jo gossint da. Savnet det nå når jeg var borte, så i natt har jeg sovet godt.

1. april starter hardkjøret med å få ned all kreativiteten på papiret, slik at jeg er klar til å sende manuset mitt til Norske Serier 30. april. Så jeg deltar på Camp NaNoWriMo, et arrangement på nett som er world wide. Målet er å skrive en bok på en mnd. NaNoWriMo er november-event, og har fastsatt 50 000 ord som mål, mens Camp NaNoWriMo er mer fri, og man kan selv sette målet. Jeg har satt meg 50 000 som mål, så jeg har noe å jobbe med. Jeg er veldig inspirert nå, og spent på fortsettelsen, og spent på tilbakemeldingen fra Norske Serier.

Kan være det er litt stille fra meg her i april i skriveperioden, men det er ingen grunn til panikk. Jeg kommer tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar