lørdag 8. mars 2014

Vintage kort til Vintage utfordring

Jeg har lekt meg litt igjen.
Denne gang var det Vintage Udfordring som fristet med en oppgave jeg ikke kunne si nei til.
De vil gjerne se monokromatisk. Det betyr altså at alt skal lages i en farge.
Vintage, det betyr jo gammelt. Og Vintage Scrappestil, det betyr igjen sverting av kanter, rufsing og alt som kan få det til å se slitt og gammelt ut. Men det betyr ikke at vi ikke kan bruke farger. For selv om alt av bilder og film fra gamledager er i svart/hvitt, så hadde de farger på den tiden også.. Men det er klart at nå i dag er det preget av tidens tann ;)

Jeg valgte å gjøre en grønn variant. Det er litt vondt å se grønnskjæret på forsiden på bildet, men den er altså grønn. (Dristet meg også til å bruke litt sepiafarge på kantene for å få det til å se gammelt ut, og håper at det er godkjent)

Kortet har jeg laget på en bioavfallspose, så det er på alle måter et posekort.
Valgte å la det være et liggende format på kortet.
Også disse nydelige englene da.. De er nydelige. Har hatt disse liggende lenge, og ikke turt å bruke de enda. Men måtte driste meg til det nå. ;)


Jeg har laget plass til en liten hjertetag på forsiden


Innsiden er også dekket av mønsterark. Her har jeg latt selve sidene være som de er, og ikke gjort noe annet enn å sverte litt på kantene med Peeled Paint fra Distress Ink.


I og med at dette papiret var litt tynnere enn det på utsiden, fikk jeg en assosiasjon til gammel tapet.

Har brukt en remse med osteklut i midten av kortet som jeg har farget med Peeled Paint fra Distress Ink og Sepia fra Archival Ink.



6 kommentarer:

  1. Så flott monokromatisk kort du har laget :-) Takk for at du deltar hos Vintageutfordringen denne gangen!

    SvarSlett
  2. Tusen takk. Det var koselig å høre. :)

    SvarSlett
  3. So pretty.....thanks for sharing at Vintage Udfordring!

    SvarSlett
  4. wonderful card...love your design..lizzi vintage challenge

    SvarSlett